czwartek, 27 kwietnia 2023

9. wrota

9. wrota,  fot. paratexterka ©Niewiele brakowało, a przegapiłabym urodziny własnego książkowego ego. Pewnie gdyby nie przerażająca mnie czasem przezorność i nieśmiertelne notatki w telefonie, obudziłabym się w sobotę. Kiedy nastał kwiecień? O 2023 roku nie wspomnę... Zawsze z rozrzewnieniem wspominam swój pierwszy post sprzed 9 lat, jak i inne rzeczy, który wydarzyły się tu bądź na innych kanałach, ale na takie podsumowanie przyjdzie w przyszłym roku czas. Bo dekadę wytrwam, prawda?

Tym razem pomarudzę. Powody do świętowania akurat się skumulowały, jednak w książkowej strefie ostatnio jakoś wszystko na przekór. Diabeł szepcze: 

  1. Po całym dniu przy kompie oczy muszą odpocząć.
  2. Weź druty, efekty pracy zobaczysz od razu. 
  3. I tak nie zdążysz dokończyć tej książki.
  4. Rzadko która książka porywa cię tak, że zapominasz o wszystkim wokół.
  5. A jak już cię wciągnie, nic nie notujesz, bo chcesz wiedzieć, że się skończy.
  6. Każda książka kiedyś się kończy.
  7. A potem zostajesz sama i bijesz się z myślami, jak napisać ten teaser, żeby ktoś przeczytał całość.
  8. O ile w ogóle tu trafi, a ty trafisz w jego gust literacki.
  9. Twój gust i styl wielu fanów ci nie przysporzył - przez 9 lat!

A ja na to:


Po 1. De gustibus non es disputandum, jak Dziadek nauczył dziecko łaknące wiedzy, niezrażone nawet śmiertelnością języka.

Po 2. Pasje mogę mieć dwie, a nawet więcej.

Po 3. Czytam i piszę dla siebie, ale wiem, kto mnie wspiera.

Po 4. Ktoś mi nawet książki do recenzji przysyła.

Po 5. A wiele więcej ktosiów książki mi prezentuje.

Po 6. To moje miejsce i mogę tu wszystko. Albo nic, wenn es mir gerade danach ist. Niektóre rzeczy są nieprzetłumaczalne.

Po 7. Liczy się jakość, a nie ilość. Jeszcze się nie nauczyłam?

Po 8. Skoro niedawno zdecydowałam pisać tylko o tych wyjątkowych, to prawdopodobieństwo, że ktoś, kto tu coś czyta, przeczyta to, co ja, wzrosło niebotycznie.

Po 9. Nawet jak za rok mnie tu nie będzie, to czytać będę i tak. Ile się da. A Wy już wiecie, jak mnie znaleźć...


Niech nam się czyta, dzisiaj i zawsze. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz